Gyöngyvarrás, gyöngyhímzés

Elkészült az első gyöngyvarrás díszítésű karperecem! 🙂

Íme a képek a munkafolyamatról:

Először egy alapot készítettem. Mivel ez egy karperec, megfelelő méretű karikát készítettem, amit még fel tudok húzni a kezemen át a csuklómra. Nálam ez 22cm. Ásványvizes palackból vágom ki az alapot ami tartja a formát. Ragasztószalaggal rögzítem. Ezután textillel vonom be a karikát. Filc textilen könnyű dolgozni. Vastagságban is különbözőek vannak.

Elkezdtem a gyöngyök felvarrását. A technika egyszerű: Négy gyöngyszemet kell a cérnára fűzni, majd leöltjük a textilbe és visszafelé toljuk ki a tűt, két gyöngy szélességben. Ezután az utolsó két gyöngyön újra átfűzzük. Jöhet a következő négy gyöngy.

Ez a minta úgy készült, hogy  középre fűztem egy díszsort kanyarulatokkal, kunkorokkal. Ez adta meg a többi gyöngy fűzésének az irányát.

Miután a fehérrel körbeértem a mintával, újabb színt választottam.

A szürkével végigöltöttem a fehér gyöngyvonal egyik oldalán, egyszer a kunkor külső oldalán, másszor a kunkor belső oldalán.

Ezután piros és rózsaszín gyöngyökkel szakaszonként felváltva a fehér gyöngyvonal másik oldalán varrtam végig.

Következőképpen a piros mellé sötét narancssárgát, a rózsaszín mellé világosabb narancssárga sorokat fűztem fel.

Ezek után a zöld színnel dolgoztam a szürke vonalak mellé.

Sárgával a narancssárga vonalak mellé.

Végül a zöld vonalak mellé világoskéket fűztem,

a sárga mellé lilát, világoskék mellé sötétebb kéket

és a maradék helyeket feketével töltöttem fel.

Ilyen mintázatok alakultak ki:

Készíthető sima textil alapra is, majd kapoccsal vagy gombolással zárhatóra.

Keskenyebb hamarabb elkészül.

Eszembe jutott, hogy már régebben is próbálkoztam gyöngyvarrással, bár akkor még nem ezzel a technikával. Egy hajpántot készítettem:

Kategória: Hobbi
Címke: , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) Gyöngyvarrás, gyöngyhímzés bejegyzéshez

  1. gu szerint:

    király

Hozzászólás